BRFkredit justerer samarbejdet med Mensch

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Men fastholder samarbejdet med bureauet, selvom Mensch nu arbejder for Danske Bank og også har hjulpet Nykredit.

Mange kunder er meget følsomme over for, om deres bureauer har konkurrerende kunder. Men hos BRFkredit har man valgt en noget mere fleksibel tilgang til dette forhold.

Selskabet har i en årrække samarbejdet med Mensch – og det gør man fortsat selvom bureauet nu har Danske Bank på kundelisten og desuden har hjulpet Nykredit med et projekt tidligere i år.

Men der er dog justeret i samarbejdsaftalen.

“Der er ikke den samme grad af eksklusivitet mere. Vi har aftalt, at de to partnere, vi samarbejder med – Frederik Preisler og Lars Hancke – ikke må arbejde med projekter, der har med realkredit at gøre, og samtidig står vi selv mere frit,” siger marketingdirektør Peter Strunch og fortsætter:

“Det er et spørgsmål om tillid til hinanden. Vi har arbejdet sammen med Mensch i en årrække, de har BRFkredit inde under huden og vi synes, de er dygtige. De er gode til at forstå en strategi og omsætte den til kommunikation. Derfor har vi valgt at støtte os til deres partnerstruktur og stole på, at de kan holde tingene adskilt.”

Mensch’ adm. dir., Bjørn Stene, fremhævede i sidste uge på Bureaubiz netop partnerstrukturen som årsag til, at bureauet kan håndtere konfliktende kunder.

Peter Strunch fremhæver desuden, at BRFkredit allerede har samarbejder med andre bureauer.

“Marketing er jo i dag så meget mere fragmenteret, at man ikke længere arbejder med et bureau. Opgaverne spreder sig meget mere ud i forhold til den klassiske reklame og her kommer f.eks. vores mediabureau i form af OMD i spil. Desuden har vi også relationer til online-bureauer som Vertic og Guava,” siger Peter Strunch og tilføjer, at der også er en åbenhed overfor at få indspark.

“Det handler ikke om at vi er i en søgeproces. Vi har hele tiden brugt tid på at orientere os i bureauverdenen ved ind imellem at tage møder med nogle, som tilbyder relevante indspark målrettet vores marked og virksomhed – og det fortsætter vi selvfølgelig med. Det er ikke noget der sker meget – det er tiden ikke til – men det er naturligt at holde sig orienteret og have en åbenhed over for, hvad markedet kan byde på.”