Brian Mikkelsen henter spindoktor hos bureau

Peter Engholm
25@mail.dk

Sylvester Hvid rykker for tiden – og der bliver rykket i bureauet. Online-delen har fusioneret med et webbureau, man er på udkig efter et PR-bureau, og strategidirektøren er blevet headhuntet af en minister.

Økonomi- og erhvervsminister Brian Mikkelsen (K) har fundet en ny særlig rådgiver i Billy Adamsen, der kommer fra en stilling som strategidirektør i Sylvester Hvid & Co.

Billy Aamsen er tidligere spindoktor for Poul Nyrup Rasmussen, og har været kommerciel direktør i Malmö Arena og direktør for Rødovre Mighty Bulls.

“Jeg må gratulere økonomi- og erhvervsministeren for at have hentet den bedste mand på markedet. Det er ikke let at finde en person på Billys niveau,” siger manden, der må afgive ham; Fernando Olsen, adm. direktør i Sylvester Hvid & Co.

Selv om det er ærgerligt at skulle sige farvel til Billy Adamsen, kalder Fernando Olsen det for “en glimrende timing”. Adamsen har ledet bureauets selskab for PR og PA, public affairs, og netop den del af bureauet stod foran en markant forandring.

“Vi er i marked for at booste vores PR & PA selskab. Det sker som led i den masterplan for forretningsudviklingen i koncernen, som vi lagde for et år siden. Vores mål er at bygge et konglomerat af kommunikationsvirksomheder med selvstændig berettigelse og ledelse, men også med en meget klar forståelse og motivation for at være en del af en helhed,” siger Fernando Olsen.

Sylvester Hvid har netop boostet onlinedelen, og det er sket i form af en fusion mellem Sylvester Hvids onlineselskab og onlineselskabet Kreation.

“I Sylvester Hvid online har vi længe været specialister i de mere tekniske områder i onlineverden og sammensætningen mellem online og offline. Kreation bidrager med tung strategisk og kreativ online viden og erfaring,” siger Fernando Olsen.

Kreation er flyttet ind i domicilet på Nordre Fasanvej og kommer – når de sidste ansættelser er faldet på plads – til at tælle otte medarbejdere.

Og nu er turen så kommet til PR-delen af Sylvester Hvid.

“Helt afgørende er det, at vi deler filosofi og kultur. Det nytter ikke, at den ene spiller kick and rush, og den anden spiller positionsfodbold. Vi søger et bureau, der både kan stå på egne ben, og som er indstillet på at være en del af noget større. Hvis et sådan bureau har en stærk ledelse, så gør det min søgen lettere,” siger Fernando Olsen, der – parallelt med PR-bureauet – også skal have fundet en afløser for Billy Adamsen.

“Det bliver ikke muligt at finde en ny Billy Adamsen, så det bliver en ny type inden for Public Affairs, jeg leder efter.”