I august bragte Bureaubiz nyheden om, at skuespiller og musiker Martin Brygmann blev ny frontfigur for Synoptik efter Hella Joof.
Nu er resultaterne efter de første aktiviteter landet. Effektmålingen er udarbejdet af analysevirksomheden YouGov og konklusionen er overvejende positiv.
Man har blandt andet målt en høj effektivitetsscore. Særligt hos aldersgruppen mellem 40 og 59 år, som er en central del af kommunikationsmålgruppen, scorer kampagnen højt.
Ifølge Hjaltelin Stahl og YouGov ligger også branding- og reklame recall højere end gennemsnittet for detailhandel; mere specifikt scorede man 44% højere i branding og 20% højere i erindring.
Sidst men ikke mindst blev besøgsintentionen den højeste til dato for Synoptiks kampagner.
Ifølge Synoptik selv demonstrerer resultaterne, at der løbende er blevet bygget videre på et i forvejen velfungerende univers:
“Vi er naturligvis glade for at opdateringen af vores kommunikationsunivers møder vores målsætninger og outperformer benchmark inden for retail,” siger marketingchef i Synoptik, Poul Kuhberg.
Brygmann i en utraditionel kendisrolle
Det er ikke første gang, Synoptik og Hjaltelin Stahl benytter sig af kendis-endorsement, men når nu samarbejdet med Martin Brygmann har vist sig særlig frugtbart, så bunder det i, at man ikke kun har tilstræbt et match mellem brand og person ift. profil og værdisæt, men også et kreativt partnerskab.
“Der er tale om et langsigtet samarbejde. Vi har et kreativt partnerskab med Martin Brygmann. Han er med i hele processen og bidrager med sparring og udvikling,” siger Poul Kuhberg.
Partnerskabet går også på tværs af medier, forklarer Thomas Martin Hansen, client service director i Hjaltelin Stahl:
“Vi har samarbejdet med Synoptik siden 2010, og gennem årene har vi testet og optimeret løbende. Vi arbejder nu med et større mediemix med content, der er specielt udviklet til mediet – med øget relevans til følge. Martin Brygmann repræsenterer en ny dybde og bredde i et personunivers, som er stærkt crossmedia-båret. Det har været fedt at udfolde konceptet på relevant vis på tværs af de forskellige kanaler med Martins lune humor. Udover at TVC’en virker, kan vi se, at de forskellige Facebook versioner performer godt – også over for en yngre målgruppe ned normalt.”
Synoptiks personuniverset udrulles for tiden ud på TVC, print, SoMe og i butik samt på en lang række varianter af e-mails samt landing pages.
Selv for Martin Brygmann kan det være svært at tænke ud af boksen.