Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Meyer & Bukdahl holder sig tæt på virksomhedernes øverste ledelse og det giver gode økonomiske resultater.

Hver medarbejder skal helst generere en million i bruttoavance, og det ser også ud til at holde stik. I hvert fald lyder Bureaubiz’ estimat på bruttoavancen i design-bureauet Meyer & Bukdahl på lige knap 1 mio. kr. pr. medarbejder.

Dermed lægger bureauet sig op i toppen blandt designbureauer, hvad angår dette nøgletal. Og da bureauet samtidig fører en balanceret lønpolitik bliver facit en af de bedste overskudsgrader i branchen. 26,9 er der ikke mange bureauer, der kan præstere, og blandt designbureauer er det kun Make, der kan knibe sig over det niveau.

Meyer & Bukdahl arbejder med, hvad bureauet karakteriserer som forretningskritisk kommunikation – forstået på den måde, at det er kommunikation, der knytter sig tæt til direktioner og bestyrelser i virksomheder – som f.eks. visuel identitet og årsrapporter.

Bureauet noterer, at den kontrollerede udvikling af virksomheden har vist sig at være rigtig. Det handler bl.a. om en vækst, der lige som mange andre bureauer handler om digitaliseringen.

“Vores udgangspunkt er forretningskritisk kommunikation, som skal mangfoldiggøres på en eller anden måde. Det skal den så mere og mere i digitale medier, og den udvikling vil fortsætte. Men vores vækst er kontrolleret, og vi ansætter kun, når vi kan se, at opgaverne er der,” siger adm. dir. Palle Bukdahl.

Nøgletal for Meyer & Bukdahl

  • Bruttoavance 7,9 mio. kr. +14,5 pct.
  • Bruttoavance pr. medarbejder 987.500 kr. +0,2 pct.
  • Lønandel 52,1 (51,8)
  • Resultat af primær drift +2,124 mio. kr. +10,6 pct.

    Bruttoavancen er estimeret af Bureaubiz

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club