Bureau-direktør bliver global marketingdirektør

Peter Engholm
25@mail.dk

Stoppede som adm. direktør i december og er nu CMO for rejsesitet Momondo, der i år skal udvide fra 16 til 21 lande. En af opgaverne bliver at kigge på bureau-samarbejder.

For blot få måneder siden vinkede Tore Pein Jensen farvel til Co+ og til posten som adm. direktør. Det skete uden dramatik og i erkendelsen af, at bureau-kulturen – typisk med en ”adm. direktør, der micro-manager alt selv” – ikke var det rette for ham.

Derfor tog han et pusterum, hvor han sonderede terrænet. Og det var ikke en øvelse, der tog lang tid, for Tore Pein Jensen har allerede nu tiltrådt en stilling hos rejsesitet Momondo, med titel af CMO.

”Jeg vender tilbage til en ”rigtig virksomhed”, hvor jeg i stedet for at fokusere på andres brands kæmper for mit eget produkt. Det har jeg savnet, og jeg tror faktisk på, at jeg kan gøre en forskel,” siger Tore Pein Jensen, der i en årrække var hos TDC, hvor han stoppede som Vice President – med ansvar for marketing og alle kommercielle udviklingsprojekter

Om Momondo siger han:

”Det er en virkelig spændende virksomhed, der har fået tilført investering som modsvares af et international vækstkrav på 100 pct. i omsætningen year-by-year. Momondo eksisterer allerede i 16 lande, og målet er bare i år at åbne 5 nye lande, og min succes vil ligge i, at vi opnår væres globale væsktplaner” siger Tore Pein Jensen.

Momondo har også reorganiseret internt, således at enheder, der tidligere var spredt, nu er samlet under Tore Pein Jensens ansvar, herunder: Country Managers, PR, sponsorater, markedsføring, SEO/SEM, Sociale Medier og i det hele taget at sikre den rette go-to-market strategy.

”Produktet, heriblandt brugeroplevelsen og funktionaliteterne, vil altid være det væsentligste. Men hertil kommer den sjæl, vi lægger i det. Det gør det til en større kamp, og skal differentiere os fra konkurrenterne.” siger Tore Pein Jensen.

På bureausiden forestår en evaluerings-proces, som uddybes således.

”Vi skal sikre så megen global synergi som muligt og samtidig konkurrere på lokale vilkår. At finde de rette samarbejder globalt & lokalt i meget forskellige markeder kræver en indsats,” siger Tore Pein Jensen.

At Tore Pein Jensens afsked med Co+ skete i al venskabelighed, understreges af, at han som CMO har været smut forbi bureauet i Adelgade i København – og det er således Co+, der har versioneret det spot der kører fra mandag på TV2.