Helsingør-bureauet Williams + Creative, ejet og ledet af Finn Williams, kører fornuftigt – med et resultat før skat på godt en halv million.
Det er dog et lille bureau, og selvom størrelsen ikke behøver at være noget problem, så er det nu alligevel lidt.
”Vi føler ikke rigtigt, at vi kan få bureauet tilbage i 7. gear igen efter nogle træge år. Vi har ikke vækstet i forhold til sidste år – faktisk er vi gået lidt tilbage, da et par flade forårs-måneder reducerede lidt i bundlinjen,” siger Finn Williams om bureauets seneste årsregnskab.
Men nu skulle det gerne være slut med den flade fornemmelse. Bureauet intensiverer new bizz-arbejdet og tror så meget på fremtiden, at man i næste måned byder endnu en medarbejder velkommen.
Nok så væsentligt søger Finn Williams selv at skabe ’bizz ved at føje nye projekter til:
”Vi skyder to nye projekter i gang til foråret. Det sker bl.a. for at udjævne de ”dumme” måneder, som rammer os ind i mellem. Det første projekt bliver et nyt IT-selskab, eller rettere: en helt ny type IT-selskab. Det bygger på et nyt koncept i denne branche og vil blive landsdækkende i samarbejde med selvstændige IT-partnere,” siger Finn Williams.
Han tilføjer:
”Vi skal stå for kommunikation og markedsføring, og set med bureaubriller er det en yderst spændende opgave, hvor vi har frie hænder og mulighed for at lægge opgaverne på de tidspunker, der passer godt ind i produktionsflowet. At jeg samtidig er medejer, gør det dobbelt spændende.”
De øvrige partnere i IT-selskabet, der får navnet IT-mester.net, er fire “aktive, tunge erhvervsfolk”. Detaljer omkring koncept og ejerkreds følger i den kommende tid.
I øjebikket drøftes aftaler med IT-partnere, og IT-mester.net får sæde i samme bygning, som Williams + Creative holder til – og som ejes af Finn Williams.
Det andet selskab, som søsættes, er en bureau-type. Mere ønsker Finn Williams ikke at oplyse, andet end at også dette selskab bliver tilpasset bureauets kapacitet, hvilket skulle give en mere stabil drift på længere sigt. Når IT-selskabet er lanceret, følger det næste selskab.
”Vi forventer ikke, at bureauets bundlinje bliver bedre de kommende 2-3 år, for der bliver kastet ressourcer efter det, vi bygger op. Men på længere sigt bliver det godt – og så er det i øvrigt sjovt at drive reklamebureau og søsætte nye aktiviteter, hvor vi kan boltre os og afprøve forskellige modeller uden at skulle overbevise andre end os selv,” siger Finn Williams.
Nøgletal for Williams + Creative
- Bruttoavance 2,5 mio. kr. -21,9 pct.
- Bruttoavance pr. medarbejder 500.000 kr. -21,9 pct.
- Lønandel 58,1 (49,2)
- Resultat af primær drift +0,46 mio. kr. -41,1 pct.
Bruttoavancen er estimeret af Bureaubiz