Af Peter Engholm 25@mail.dk

Bl.a. har bureauet landet Viasat fra Co. Motor Agency er startet af to tidligere McCann-direktører.

Det københavnske bureau Motor Agency er gået diskret, men arbejdsomt til værks siden begyndelsen den 1. november sidste år.

Ved dén lejlighed lød meldingen fra adm. direktør Flemming Thomsen – tidl. viceadm. direktør på McCann Copenhagen – at man gerne ville vente med at melde kunder ud, indtil projekterne var lidt længere fremme.

I forrige måned gik et nyt dansk online-casino, JackP.dk, så på markedet – og berettede bl.a., at Motor var dets kreative bureau.

Og nu gør Motor så selv status efter snart et år – og man er vitterligt nået langt med projekterne. Med en dansk-ejet international kunde – langt væk:

“I efteråret 2013 begyndte vi at arbejde for for Jack & Jones i Kina, hvor den landsdækkende kæde har flere end 1800 butikker. Første opgave var et stort positionerings- og strategiprojekt, hvor vi indledningsvist rejste rundt i Kina i fire uger for at se butikker og for at danne os et indtryk af det kinesiske fashion-marked. Senest har vi eksekveret kreativt på to store kampagner (Summer/Autumn) på både print, outdoor og digitale medier, og er godt i gang med næste forstående kampagne,” siger Flemming Thomsen.

Jack & Jones’ tidligere bureau på det kinesiske marked var Leo Burnett i Hong Kong.

“Vi har været i Kina i 10 omgange. At arbejde med en virksomhed, der driver forretning i Kina, fordrer, at man tilbringer meget tid i landet – for at forstå og kunne forstå den kinesiske forbruger. F.eks. handler dét at være succesfuld i Kina ikke kun om at have penge, men også om at have venner, være socialt engageret– og at være noget for sine venner,” siger Flemming Thomsen.

Jack & Jones’ seneste kampagne har den baskiske supermodel Jon Kortajarena i front og er fotograferet af Matthew Brooks.

På det hjemlige marked har Motor vundet Viasat, der har været på bureau-sondering. Senest har Co+ håndteret tv-selskabet – med den nassende Nabo Rune som centrum i marketinguniverset. Og tidligere var Partners bureauet, der introducerede havenisserne for Viasat.

Dertil kommer – af kunder, der må fortælles om på nuværende tidspunkt – MaryFonden, der er en kunde, som har fulgt Motors kreative direktør Carsten Michelsen siden fondens stiftelsen i 2007.

Motor bor, sammen med Steen Tronsgaard, i egne lokaler i Kronprinsessegade i København – i samme bygning som bl.a. Frankly, der er digitalbureauet for førnævnte JackP.dk.

Bureauet består – udover Flemming Thomsen og Carsten Michelsen – af projektleder Julie Wick og af Juliane Meulengracht. Alle fire er partnere, men Juliane Meulengrachts rolle som strategisk advisor er mere ad hoc, al den stund at hun ikke sidder fast på bureauet.

” Navnet Motor skal fortælle, at vi sikrer fremdrift. Vi er seniorfolk, der er korte kommandoveje – og der er det samme vidensniveau hele vejen rundt,” siger Julie Wick.

At Motor gerne vil lade arbejdet fortælle om bureauet, skinner også i gennem på hjemmesiden, der i snart et år har været under konstruktion.

”Vi vil gerne have noget konkret at vise på vores site. Det har vi nu, og vi er nået så langt, at vi endda kan vælge lidt ud blandt arbejdet. Vi arbejder for tiden på at gøre siden klar,” siger Carsten Michelsen.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club