Bureau giver sit logo frit

peng

Very opfordrer ofte kunder til at give mere slip på deres brands. Nu udfordrer bureauet sin egen opfordring i både form og indhold.

Bureauets råd til kunderne kan være nok så gode, men når man samtidig selv efterlever dem, får rådene også en vis vægt.

Nu lancerer Very et blog univers, der skærper fokus på de plannere, hvis viden og community-indsigt er med til bygge en troværdig og relevant relation mellem brands og målgruppe.

”En forudsætning for at være troværdig i sin kommunikation er, at der skal være handling bag ordene. Derfor skal vi efterleve de samme leveregler, som vi anbefaler til vores kunder. En af vores pointer er, at brands bør overlade ordet til de stemmer, som har relevans for målgruppen, i stedet for selv at insistere på hele taletiden. Derfor er det kun naturligt, at plannerne nu får en endnu mere fremtrædende rolle i fortællingen om Very, da det er dem, som i høj grad er med til at tegne Verys ’brand’”, siger Louise Brandt, insight og strategy director samt partner i Very.

Det er ikke kun indhold, men også form, som Very udfordrer på det nye site. Stifter og ejer Thomas Bjerg siger:

”Vi opfordrer ofte vores kunder til at give lidt mere slip på deres brands. Et symbolsk udtryk for, at vi også selv efterlever dette, er, at vi har givet afkald på et fast bureaulogo. I stedet har alle medarbejdere være med i design processen af deres eget Very-logo. Pointen er selvfølgelig at vise, at en ensartet visuel identitet ikke nødvendigvis er alt afgørende for genkendelighed. Det kan ligeså vel være summen af handlinger koblet med en fællesnævner. Vores nye vifte af logoer er derfor et eksempel på, hvordan vi gerne vil have brugene – i dette tilfælde community plannere og andre ansatte – til at gå forrest med eksempler for brugerdreven kommunikation.”