Alt fra politik til lancering af modeller; så længe det er nyheder om autobranchen og biler, kan de finde vej til Au2News.
Den netbaserede tv-kanal, der er den første nordiske af sin art for auto-industrien, er netop gået i luften – i første omgang med en ugentlig udsendelse. Afsenderen er Goodwill Media, en del af organisationen, der også omfatter event- og marketingbureauet Goodwill med afdelinger i Danmark, Sverige, Norge og Finland. Danske Fagmesser hører også ind under samme paraply.
”Til at starte med lancerer vi udsendelser én gang om ugen, men takket være en stor forhåndsinteresse fra bil-og autobranchen overvejer vi allerede den fremtidige volumen og sendefrekvens. Jeg forventer i løbet af opstarten ca. 4.000 branchefolk som seere i Danmark,” siger Sean Fitzgerald Coard, der er adm. direktør hos Goodwill Media.
Han tilføjer:
”Med Au2news vil vi levere nærværende nyheder til en branche, hvor der konstant kommer nye tiltag. Tv-mediet vinder stadig større indpas på vores mobile devices, og vi tror, at branchen har manglet en ny form for nyheder i en levende indpakning”.
Goodwill Media har udviklet Au2News konceptet, designet set-up, grafikpakker og fundet tre nordiske studieværter, med Julie Smed Hansen som den danske repræsentant.
”Vi har brugt et år på at forberede vores nordiske tv-kanaler med lancering op til AutoTeknik fagmessen til oktober. Vi gør det for vise vores støtte til autobranchen. En sådan tv-kanal kan øge indsigten i nordiske markedsforhold og hjælpe danske, svenske og norske autovirksomheder med nye forretningstiltag,” siger Sean Fitzgerald Coard.