Af Peter Engholm 25@mail.dk

Den nye landechef for Betsafe har en ikke-fjern fortid på flere bureauer. Men det bliver også eneste danske bureau-islæt, idet en bureaukonkurrence fik en svensk vinder.

Betsafe har siden marts været officiel udfordrer til Danske Spil. For ni måneder siden blev spil-selskabet præsenteret som med-sponsor for Superligaen i fodbold – samt hovedsponsor for 1. division, der fra forårssæsonen tituleres Betsafe-ligaen.

Og den seneste måned er aktivitetsniveauet taget til hos Betsafe: Den hidtidige landechef, Richardt Funch, meddelte sit farvel for at skifte til konkurrenten Ladbrokes.

Samtidig valgte Betsafe at sløjfe en igangværende dansk bureaukonkurrence og i stedet afholde en ny, hvor vinderbureauet nu skal tage sig af kommunikationen på alle Betsafes seks markeder, herunder det danske.

Læg dertil, at Betsoon Group – der består af Betsson og Betsafe – i dag præsenterer en ny landechef: Det bliver Tony Brandenborg. Han har var i tre år, frem til foråret, været landechef for Unibet. Inden da var han i en årrække director – i en periode også nordic director – i først Carat, siden OMD og senest Mediacom.

“Jeg er utrolig glad for at have fået muligheden for at blive dansk landechef i Betsson Group. Jeg ved, at der fra vores moderselskabs side er enorm fokus på netop det danske marked, og jeg er sikker på, at vi bl.a. med Betsafes Superliga-sponsorat har en virkelig solid platform. Det glæder jeg mig enormt til at føre ud i livet, således at danskerne for alvor kommer på fornavn med både Betsson, Casino Euro og Betsafe,” siger Tony Brandenborg.

Til at aktivere denne platform har Betsafe valgt det svenske bureau Family Business, der i finalen af spil-selskabets bureaukonkurrence var oppe imod et dansk bureau. Family Business er Betsafes eksisterende bureau, der kom til for et år siden.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club