Bureau med operaelskende ejer vandt Den Jyske Opera

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Operaen gik åbent ud og inviterede bureauer bredt. Lille reklamebureau gik all-in. Den kunde ville man bare have.

Opera ligger i Jens Winthers gener. Han er næsten den eneste i familien, der ikke beskæftiger sig med eller har beskæftiget sig med opera.

Men selvom han er blevet reklamemand, så ligger opera så naturligt i hans hjerte, at han “ser alle de forestillinger jeg kan komme i nærheden af.”

Så da Den Jyske Opera gik ud med en åben invitation til alle i bureauverdenen om at byde ind på opgaven at hjælpe med markedsføring af forestillingerne i 2013/14, så var der ingen tvivl.

“Jeg var fra starten meget interesseret i opgaven da jeg er arveligt disponeret for opera og fra første færd gik vi all-in på opgaven. Man kan godt sige, at jeg gik langt videre end invitationen bad om, men jeg ville have den kunde,” siger Jens Winther og fortsætter:

“Når privat engagement kan kombineres med en masse reklameerfaring er det en perfekt cocktail for både kunden og bureauet.”

Winther’s står bag en række nye forestillingsikoner, nyt webdesign og en vifte af kommende markedsføringsaktiviteter (forestillingsikonerne kan ses her).

Den åbne invitation mødte kritik fra bl.a. formanden for Kreativitet & Kommunikation, Mona Juul, men det anfægter ikke Jens Winther.

“Jeg synes, at operachef Annilese Miskimmon spiller åbent ud. Det er egentlig ganske demokratisk, og så må den enkelte afgøre, hvor meget han eller hun vil satse på det. I dette tilfælde er der nogle kreative og kunstneriske elementer i opgaven, som sikkert tiltaler nogen mere end andre,” siger Jens Winther og fastslår, at det ikke bare er en hjertekunde.

“Vi får en udmærket business ud af Den Jyske Opera.”