Teknologisk innovation er herlig – i al fald for slutbrugeren, der får billigere, bedre og hurtigere løsninger. Taberne er de virksomheder, der sover i timen, mens deres forretningsgrundlag udhules.
Et nyt samarbejde mellem Mindshare og OlymPeak Consulting skal hjælpe virksomheder med at identificere deres digitale potentialer og anvende dem strategisk i forretningsmodellen.
Eller sagt med et billede: OlymPeak Consulting hjælper med at trimme sejlene, og Mindshare hjælper med at vurdere kursen. I sidste ende er det virksomheden selv, der skal dirigere besætningen og sejle skibet.
Martin Ove Rasmussen, Nordic CEO, Mindshare, siger:
”Det er ikke nok at være fascineret af digitale muligheder. En succesfuld transformation kræver markedsindsigt og data, så man kan forecaste udfaldene på forskellige indsatser. Man skal kortlægge landskabet, før man kan finde vej gennem junglen af muligheder.”
Centralt i mediabureauet og konsulenthusets samarbejde er Mindshares databaserede markedstilgang og OlymPeak Consultings erfaring med at tilrettelægge og faciliterie strategi- og kulturprocesser.
En succesfuld digital transformation bygges hverken på tech-tendenser eller buzzwords, men på ”valid data og understøttes af den rette virksomhedskultur”. Lars H. Nielsen, CEO, OlymPeak Consulting, uddyber:
”Mange topledelser ved godt, at digitale løsninger bliver en større del af fremtiden, men aner ikke hvordan de skal komme i gang. For dem bliver digital transformation noget, der holder dem vågne om natten, og det er synd.”
Han tilføjer:
”Mange virksomheder har langt flere strategiske forretningsmuligheder, end de selv er klar over. Digital transformation kræver en dedikeret ledelse, der går ind i processen med en klar ambition. Samt en virksomhedskultur, der kan understøtte implementeringen, og indsigter i mulighederne, markedet og målgruppen.”