Bureau promoverer ukendt sportsgren

peng

Du kender Coca-Cola (jo, du gør!), du kender måske nok også DBU, men næppe Panna. Marvelous har fået til opgave at skabe VM-stemning på dansk jord – med en ukendt sport som afsæt.

Som optakt til venskabslandskampen i fodbold mellem Danmark og Sverige onsdag aften bliver en halvanden måned lang DBU Street DM Tour skudt i gang i Fælledparken, København.

Coca-Cola er en del af touren med en særlig event. Læskedrik-kæmpen er officiel partner ved fodbold-VM i Brasilien – her er Danmark trist nok ikke med, så for trods alt at skabe lidt brasiliansk stemning består event-bidraget af en Coca-Cola Panna Cup.

Coca-Cola har i forvejen et samarbejde med Marvelous, der fik til opgave at promovere Panna – eller rettere introducere udfoldelsen til danskerne.

”Panna er mildt sagt ukendt i Danmark. Det er en 1-mod-1 sport, der typisk foregår i et bur med to små mål. Vinderen er den, der først scorer 3 mål eller laver en tunnel – en panna – på modstanderen. Det er også show-off,” siger Jeppe Nielsen, der er Digital Strategi Director hos Marvelous.

Danskernes manglende kendskab til Panna gør, at bureauet er gået spørgende og forklarende til værks i den første af en række film i forbindelse med eventen. DBU’s Street DM Tour drager fra København og fortsætter til de ni største byer i Danmark og afsluttes med en finale den 12.-13. juli – tilbage i Fælledparken.

”Vi har et samarbejde med Michael Toft, der også uden for landets grænser er blandt de bedste Panna-spillere. Vi følger turneringen rundt i landet og uploader film fra begivenheden for Coca-Cola på Facebook,” siger Jeppe Nielsen.

https://www.youtube.com/watch?v=hFuDE18G9Jc