Bureau står bag mere end 1000 demonstrationer

peng

En demo-partner lyder som en, der husker bannere og brosten, men i Nescafés tilfælde er det et bureau, der håndterer brandets hidtil største in-store kaffedemo på dansk jord.

Danskerne er vilde med kaffe, og væksten de senere år ses især på markedet for kapsel-maskiner. På det såkaldte single-cup marked har bl.a. Nespresso og Nescafé Dolce Gusto-serierne positioneret sig – men en position i det nye segment er, som det konstateres i en pressemeddelelse, ikke noget, man kommer sovende til i et marked, hvor de fleste er flasket op med filterkaffe.

Derfor er den traditionelle markedsføring af Nescafé Dolce Gusto, der omfatter tv, print og outdoor, nu blevet suppleret med afsenderen Nestlés hidtil største kaffedemo på dansk jord.

Året ud får forbrugerne mulighed for at opleve produktet på tæt hold i bl.a. Føtex, Bilka, El-Giganten, Imerco, Punkt-1 og en række butikscentre.

Til at løfte de mere end 1.000 demoer – der inkluderer et forventet forbrug på 126.000 kapsler – har Nescafé Dolce Gusto allieret sig med MEC Access, der er den del af MEC, som arbejder med sponsor- og eventmarkedsføring.

“Forarbejdet tæller bl.a. uddannelse og salgstræning af vores instore crew. Derudover er logistikken naturligvis et vigtigt element i enhver succesfuld instore demo-kampagne: Enhver demo skal altid have alt, hvad den behøver, også selv om de mange demoer er spredt over hele landet,” siger Allan Askov Christoffersen, business development director hos MEC Access.

Han suppleres af Anne Borghegn, business manager hos Nestlé Nordic:

“Det har været vigtigt for os at finde en demopartner, der rent faktisk kan håndtere de mange demoer uden at gå på kompromis med kvaliteten ved hver evig eneste eksekvering. Denne del af vores kampagneplan afvikles jo midt i vores kunders butikker, hvor vi er i direkte dialog med shopperne – vores kunders kunder. Så det skal spille alle dage,” hedder det i pressemeddelelsen.