Bureau-stafet sætter rekord

Peter Engholm
25@mail.dk

300 løbere fra mere 20 bureauer og start-ups har slået sig sammen i dagens DHL-stafet i København – ikke på ét hold, ganske vist, men under samme telttag.

Den store DHL-stafet i Fælledparken i København vokser – det gælder i al fald den særlige bureau-del ved arrangementet, som digitalbureauet Plant står for.

”Det er 3. år i træk, at vi afholder DHL Agency & Tech Run. Første år var vi 100, andet år var vi 200 – og i aften bliver vi 300 løbere. Vi har været fuldt booket i teltet siden begyndelsen af denne måned,” siger Martin Schultz, der er adm. direktør hos Plant.

De 300 løbere kommer fra godt 20 forskellige bureauer og iværksættervirksomheder – primært digitalbureauer som Hello Monday, DigitasLBi, Adapt og 1508, samt startups som Drivr, Sponsta og Founders House.

”Når vi går sammen, kan vi tilbyde samme forhold som de virkelig store hold – med bl.a. musik, kok og servering Nok så væsentligt; den store opbakning understreger, at der blandt digitalbureauerne er en mere udtalt tradition for at omgås og netværke med hinanden, end det typisk er tilfældet for reklamebureauer og mediabureauer,” siger Martin Schultz og fortsætter:

”Det kan til tider være et disconnect mellem teknologiske startups og digitalbureauer – enten er man det eller det andet. Og det gælder også omverdenens opfattelse af dem. Men DHL er en super-uformel anledning til at slå fast, at vi er to verdener, der bør have mere glæde af hinanden. Vi går selv i retning af at blive mere en blanding mellem de to typer virksomheder.”

Martin Schultz deltager selv i aftenens 5×5 km stafet – og han gør, let grinende, en god figur i den klassiske del-disciplin for løbere; undskyldningen.

”Jeg løber med i aften, men jeg var i bedre form før sommerferien.”

Se mere om arrangementet her.