Bureau udvider forretningen med øl-ordning

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Et ungt bureau lancerer en BtB-virksomhed, der opgraderer begrebet fredagsøl.

Tiderne skifter; fra daglige øl på jobbet til ’alkohol-politik’, hvilket var det pæne ord for forbud.

Nu om stunder har tidsånden det tilsyneladende fint med en fyraftensøl fredag eftermiddag, og denne tilgang vil et ungt bureau nu gøre en dyd – og en abonnementsordning – ud af.

Schlenzig x Jones er et bureau stiftet i 2014 af Michael Schlenzig, tidl. senior kreativ på Zupa og kreativ på Partners, samt Simon Jones-Mortensen, tidl. senior art director på Zupa.

De har lanceret BtB-virksomheden Beer Buddy, der bygger på et koncept om ’kvalitetsøl fra danske mikrobryggerier leveret til døren’ i form af et abonnement – 1, 2, 3 eller 4 fredage om måneden – til virksomheder over hele landet.

”Der bliver brygget så mange gode øl i Danmark, men de færreste har en distribution, der gør det relevant for virksomhederne. Beer Buddy gør det nemt at få de gode, danske øl på bordet,” siger Simon Jones-Mortensen.

En kasse fra Beer Buddy har 10-12 øl, og der udskiftes sortiment fra uge til uge.

”Vi har selv arbejdet på forskellige reklamebureauer i mange år, og selv om kvaliteten og udvalget af gode øl er eksploderet, holder de fleste firmaer fast i standardøllene fra Valby Bakke. Engang imellem fortjener medarbejderne bare ordentlig øl,” siger Michael Schlenzig.