Disruption lider under at være et modeord, men det ændrer ikke ved, at hele brancher i disse år ændres fundamentalt, og at jorden eroderer under flere af ældre mastodonter.
Og det er samtidig afsættet for et film-initiativ fra det unge københavnske bureau, Another.
”Det er tankevækkende at forestille sig Blockbuster diskutere størrelsen på deres pris-splash i udlejningsbutikkerne, imens Netflix var ved at bygge en streamingtjeneste. Grænserne mellem marketing og forretning er ophævet, og det vil vi gerne sætte fokus på,” siger Thorkild Bjerre, der er kreativ partner og med-stifter af Another.
Han nævner de store CEO-undersøgelser fra PwC, hvor topchefer frygter for deres kerneprodukter i blot en fem-års horisont, og deres bekymring går på, at de ikke ved, hvor fremtidens konkurrence kommer fra.
Et bud kunne være fra bureaubranchen – eller i al fald de fagfolk, der også er på bureauer.
”Det er designere og kreative, der står for meget af den disruption, vi ser – ikke i form af logoer og farver, men ved at tage udgangspunkt i at designe oplevelser,” siger Thorkild Bjerre.
Another har derfor taget initiativ til en pre-screening af Design Disruptors. Filmen er en industry first-dokumentar om virksomheder som AirBNB, Netflix og Google, der gennem kreativitet og design har ændret måden, vi rejser, hører musik og lejer film på.
Pre-screeningen foregår på Space10 i Kødbyen, København, den 14. september og er også tiltænkt som inspiration for kreative på andre bureauer
”Hvis man mener, at vejen til forbrugernes hjerter stadig går gennem reklameblokken, skal man nok lade være med at melde sig til arrangementet. For alle andre nysgerrige sjæle, er Design Disruptors en fantastisk mulighed for at se, hvordan nogle af verdens mest succesfulde brands arbejder, nu hvor kampen om kunderne er flyttet fra tv-skærmen ud på mobilskærmen,” siger Thorkild Bjerre.
Arrangementet er gratis, og tilmelding foregår her.
https://www.youtube.com/watch?v=W4AViRgrgkU