Bureauansatte i ny rolle: Ekspedienter i burgerbar

FiG

Montdor involverer sig i Skanderborg Festival på utraditionel vis. Medarbejderne skal sælge burgere og kunderne skal kølhales.

Selv taler Montdors adm. dir. om at tage sin egen medicin, når bureauet til august står bag en amerikansk diner på SmukFesten ved Skanderborg.

”Vi prædiker overfor vores kunder, at de kan få mersalg og øge omsætningen ved at skabe fede koncepter og give folk særlige oplevelser ude i det sidste led. Nu har vi fået chancen for at bevise det på den mest hudløst ærlige måde, du kan tænke dig,” siger Dion Guldbjerg.

På Smukfest står Montdor for al drift af Tulips American Diner, hvor der sælges burgere og milkshakes. Det vil bureauet bruge som en slags teambuilding for alle ansatte, som en mulighed for at møde forbrugerne helt tæt på og ikke mindst en måde at vise, at man lever op til missionen om at skabe effekt.

Endelig vil bureauet invitere nogle af sine kunder forbi restauranten til en anderledes workshop-oplevelse, hvor de alternative omgivelser danner rammen for en ”kreativ kølhaling”.

Ideen om ”kreativ kølhaling” opstod, fordi alle, der har været rigtigt på festival, kender følelsen af at vågne op i sit telt og være helt ødelagt – ligesom hvis man var blevet kølhalet. På den anden side af den følelse ligger dog også en ny energi til at klare hverdagens udfordringer.

”Vi har pakket ideen om kølhaling og anti-dagligdag ned i en workshop, hvor vi tager fat i et konkret problem for vores kunder og sammen sætter os for at løse det under festivalen. Det bliver sjovt og hårdt, og vi glæder os helt vildt,” siger Dion Guldbjerg.