Vi startede som web 1.0, da alle talte om web 2.0. Så vi vil ikke prale med at være teknologisk frontrunnere. Et skridt ad gangen.
Og sådan bliver det også i Cannes. Her vil vi for første gang twitte. Du kan følge os på #Cannesbiz, hvor vi sender nyheder ud.
Selvom Cannes er det ufficielle reklame-VM og den største begivenhed i den internationale reklameverden, så er der også en hverdag herhjemme. Og for ikke at forsømme den med både Finn Graversen og Peter Engholm i Cannes, så har vi hyret en vikar.
Asbjørn Slot Jørgensen er tidligere journalist på Jyllands-Posten, Århus-redaktion på Markedsføring og nuværende lærer på Journalisthøjskolen i Århus. Han vil dække den hjemlige scene af i den kommende uge.
Status er, at EM i fodbold nok er forbi for Sverige – til gengæld vil svenskerne nok helt som normalt slå igen ved Cannes Lions. Sverige har indsendt ikke færre end 777 arbejder til festivalen, og det er langt mere end Danmark (212) og Norge (285) tilsammen.
Bureaubiz følger de danske arbejder, skeler til de skandinaviske og noterer tendenser fra de i alt over 34.000 arbejder, fordelt på 15 kategorier.
Der er både shortlister og vinderlister at holde øje med – det gør Bureaubiz, som også lystplukker blandt de 50 seminarer, der afholdes fra søndag til fredag. Lørdag er afsat til opsamlingsheat samt afslutningsgalla med de sidste awards.
Bureaubiz sender dagligt historier hjem fra festivalpalæet – historier, der naturligvis kan læses på Bureaubiz.dk. Og altså – som noget nyt – i hvert fald for os – også på Twitter.