Af FiG

Fra vores egen verden: Bureaubiz og Kforum går sammen. De to portaler fortsætter som adskilte medier, men såvel forretning som indhold vil blive tænkt mere og mere sammen

Velkendte grænser flyder sammen overalt i en digitaliseret verden. Det gælder også inden for kommunikation og marketing. Med det udgangspunkt har Kommunikationsforum og Bureaubiz valgt at fusionere. Visionen er at skabe den stærkeste nyhedsdækning og de bedste faglige portaler inden for marketing og kommunikation.

Fusionen skal styrke den faglige formidling og den branchespecifikke kvalitetsjournalistik inden for kommunikation og marketing. Også jobmarked, efteruddannelse og faglige netværk bliver styrket og udviklet til gavn for alle, der arbejder professionelt med kommunikation og marketing.

“Når grænserne i kommunikations- og marketingverdenen flyder sammen i disse år, er det naturligt, at det også fører til forandringer i de medier, som dækker denne konvergens. Kommunikationsforum og Bureaubiz har skabt forskellige nichemedier med stor succes, vi komplementerer hinanden godt, og sammen kan vi skabe en endnu bedre faglig og journalistisk dækning af kommunikationsbranchen i bred forstand. Vi tror også, at samlingen af de to medier vil føre til endnu stærkere forretningsudvikling,” siger Timme Bisgaard Munk og Finn Graversen, redaktør for henholdsvis Kommunikationsforum og Bureaubiz.

Selvstændige medier

De to portaler fortsætter som adskilte medier, men såvel forretning som indhold vil blive tænkt mere og mere sammen. Strategien er at tilbyde og tilpasse en lang række af Kommunikationsforums produkter og efteruddannelsestilbud til Bureaubiz’ kunder.

“Kommunikationsforum er kommercielt set en stærk virksomhed. Noget af det første, vi skal i gang med, er derfor at bruge vores erfaringer til at gøre Bureaubiz til en endnu større og bedre forretning. Målet er, at vi samlet bliver en endnu stærkere aktør på markedet,” siger Timme Bisgaard Munk.

Kommunikationsforum er et community, som er baseret på både redaktionelt og brugergenereret indhold, mens Bureaubiz er bygget som et journalistisk nyhedssite. Kommunikationsforum kommer bredere ud i både erhvervsliv, offentlige institutioner, medier og politik, mens Bureaubiz går i dybden i bureau- og marketingverdenen.

Fra venstre er det Timme Bisgaard Munk, Jesper Højberg Christensen, Louise Grau – alle fra Kforum – samt Pia Osbæck og Finn Graversen fra Bureaubiz.

“Den forskellighed er en styrke og vores to brands kerneværdier. Men indholdsmæssigt er berøringsfladerne mange, og derfor tror vi på, at vi kan skabe en stærk sammenslutning af beslægtede nichemedier med en endnu større samlet forretning og et redaktionelt powerhouse,” siger Timme Bisgaard Munk.

Kforum den fortsættende virksomhed

Formelt sker fusionen ved, at Kommunikationsforum A/S overtager ejerskabet af Bureaubiz ApS, og den samlede virksomhed bliver fra 1. juli ledet af Timme Bisgaard Munk og direktør Louise Grau, begge fra Kommunikationsforum A/S.

“Vi har udviklet Bureaubiz ud af ingenting til i dag at være et medie på niveau med de øvrige medier på området. Vores vision var at skabe et medie til bureauer bredt samt større annoncører, og det er lykkedes. Trods navnet er vi i høj grad til stede hos bureauernes kunder. Næste trin er for alvor at udvikle forretningen sammen med Kommunikationsforum,” siger Finn Graversen, og fortsætter:

“At tænke Bureaubiz sammen med Kommunikationsforum giver os mulighed for at tilbyde endnu bedre og mere journalistik og ikke mindst nye produkter inden for faglig efteruddannelse. Det er en kæmpe mulighed for vores læsere og mediet som sådan.”

Fakta om fusionen:

Tilsammen vil de to medier repræsentere 150.000 månedlige brugere og 600.000 visninger ifølge Danske Mediers trafiktal. Ved fusionen af de to virksomheder skabes en virksomhed med ca. 12 mio. kr. i omsætning og 14 medarbejdere.

Kommentarer

  1. Det virker som en rigtig og klog beslutning. Godt kæmpet i alle årene Finn !

  2. Det er gode nyheder, når to gode nyheder slår sig sammen. Tillykke 😉

  3. Genialt tænkt. Og jeg tror på stor synergi i jeres produkttilbud til en nu langt større målgruppe. Tillykke.

  4. Det bliver spændende at følge jeres videre færd. Tillykke med beslutningen.

  5. Det var på tide Finn & Co.
    Giver god mening.
    Tillykke herfra og god vind!

  6. Tillykke – lyder oplagt og relevant for begge parter – og os læsere. Dbh D

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club