Bureaudirektør fortrød lukning: RetailPeople får en chance mere

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Alle opgaver for Dagrofa er nu afleveret til Envision, og alle medarbejdere har fået nyt job. Tilbage er en enmands-hær i skikkelse af Ole Dissing.

Dagrofa har flyttet en del rundt på sine bureaurelationer i det seneste års tid, og det gik bl.a. ud over RetailPeople, der i fem år havde håndteret Menys (tidligere SuperBest) taktiske kommunikation.

Heruodver havde man også fået budgetter fra Min Købmand og Let-Køb.

Da Dagrofa valgte at konsolidere alle sine taktiske budgetter hos Envision, var beskeden således klar: RetailPeople lukker, når man har overdraget opgaverne til Envision.

Det er så sket endeligt her for få uger siden – og det er gjort med stor ro og orden.

Men man har et standpunkt, til man har et nyt, sagde en kendt dansk statsminister for ganske mange år siden.

RetailPeople indgår i PeopleGroup, og Ole Dissing har sammen med Jan Duckert besluttet at holde liv i bureauet. Det skal have en chance mere.

“Da vi mistede Dagrofa i efteråret, var det den rigtige beslutning at lukke. Vores fokus var at afslutte opgaver for Dagrofa på ordentlig vis og hjælpe vores medarbejder videre i nye jobs. Begge dele er lykkedes.” siger Ole Dissing og fortsætter:

“Vi har haft et supergodt hold og har kunnet levere gode resultater. Så det ærgrer mig helt vildt blot at lukke. Der er bygget nogle solide erfaringer op, og hele systemet er klart til at sætte i gang igen, så vi er blevet enige om at give det en chance mere.”

Med gode resultater sigter han også til bureauets økonomiske udvikling, der har været solid gennem alle årene, og også for 2015 ser tallene gode ud – med et overskud på primær drift på ca. 1,4 mio. kr.

Ole Dissing er lige nu den eneste ansatte i RetailPeople, og det er således ham, der skal ud og finde en eller flere nye kunder.

Sigtet er klart en større detailhandler, der har brug for et hold på minimum 8-10 mand.

Ole Dissing startede selv RetailPeople på basis af en mangeårig karriere hos Dansk Supermarked, så detailhandelserfaringen er stor.

“Og i de sidste fem år har jeg også fået en stor bureauerfaring, så muligheden for at sætte mine erfaringer i spil som rådgiver indgår også i overvejelserne,” siger Ole Dissing og fortsætter:

“På nogen måder er vi tilbage ved start. Men så alligevel ikke. Til forskel fra for fem år siden har vi hele produktionsapparatet stående klar, vi har en masse erfaringer, og jeg har et stort netværk at rekruttere fra i det øjeblik, vi skal i gang igen.”

Ole Dissing fortæller, at han ikke har sat en fast deadline på, hvornår han skal være i gang igen.

“Men jeg satser da på, at jeg inden for et års tid kan præsentere én eller flere nye kunder,” siger Ole Dissing.

Nøgletal for RetailPeople

  • Bruttoavance 13,117 mio. kr. -12,2 pct.
  • Bruttoavance pr. medarbejder 936.929 kr. -5,9 pct.
  • Lønandel 67,6 (66)
  • Resultat af primær drift +1,415 mio. kr. -8,1 pct.