Bureaudirektør starter for sig selv

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Efter mange år i mediebureau-branchen er Anders Elley startet for sig selv med en ’uafhængig trading desk’.

Efter mange år i mediebureau-branchen er Anders Elley startet for sig selv med en ’uafhængig trading desk’.

Real time bidding (RTB) vokser i disse år og mediebureauerne opgraderer kompetencerne inden for denne disciplin, der handler om at købe målgrupper uagtet hvilke medier, de befinder sig på i stedet for at handle ind på det enkelte medie.

Senest har IUM etableret brandet Cadreon, der opererer specifikt inden for RTB.

Nu har Anders Elley, der de seneste 10 år har bevæget sig i mediabureauverden, mere specifikt på diverse Publicis-ejede mediabureauer, valgt at gå målrettet efter denne del af medieindkøb.

“Medieindustrien er ved at blive transformeret af data. Ved at bruge data effektivt kan man skabe et markant løft i effekten af marketing. Vi tror, der er et marked for en uafhængig trading desk i Danmark. Det er en tendens, vi ser i andre lande, hvor real time bidding er mere etableret end i Danmark”, siger Anders Elley i en pressemeddelelse.

Han har sammen med Jacob Knobel stiftet Densou Trading Desk, der vil købe real time bidding ind enten direkte for kunder eller for mediabureauer på mobil, display og video.

Anders Elley kommer senest fra et job som direktør for Performics, og har tidligere haft chef-job  hos øvrige Publicis-bureauer som Starcom og ZenithOptimedia, mens Jacob Knobel kommer fra et job som specialist hos Adform.

Densou – der betyder kommunikation på japansk – har som de første i norden en egenudviklet data management platform.

”Vi skal være førende på brug af data, hvilket vil minimere spild af annoncekroner, da vi præcist kan ramme relevante brugere”, siger Jacob Knobel, der i det nye firma har titel af Systems Analyst.