Man kan ikke sige, at der går en lige linie i Henrik Reichel Bartholdys karriere. Uddannet bankmand, kopimaskinesælger – men også elite sportsudøver. Og det bragte ham ind i salg og marketing i Team Danmark.
Her mødte han bl.a. Katja Moesgaard – og grundstenen til et sponsor- og sport-marketing-bureau blev lagt. Det blev så solgt til MEC-netværket for snart 15 år siden.
Nu er han blevet 48 år – og har valgt at sige stop.
“Jeg har været vant til forandringer i mit liv, og det passer meget godt til, at det er en foranderlig verden, vi lever i. Men jeg har det også sådan, at man nogen gange stopper op og overvejer, hvor man er på vej hen. Det er hvad jeg har gjort, og konklusionen var for mig, at det var tid til at gøre noget andet. Det er et rent personligt valg,” siger Henrik Bartholdy og fortsætter:
“Jeg føler mig utroligt privilegeret over at have været med til at opbygge MEC Access i Danmark, Norden og internationalt. Vi har nogle utroligt stærke teams i alle lande, så jeg er helt tryg ved at videregive ansvaret til Lars Gjøls Andersen i Danmark og hans nordiske kollegaer.”
Henrik Bartholdy har ingen konkrete planer for fremtiden. Han vil holde en lang ferie med familien, hvorefter han vil se på hvor og hvad energien skal bruges på.
“Henrik har været fundamentet i MEC Access i Danmark, og har haft afgørende betydning for den position som MEC Access har på det danske marked. MEC Access er et aktiv sammen med MEC som helhed, og fungerer også selvstændigt med kunder som ikke er relateret til mediebureau-aktiviteterne,” siger MECs adm. dir., Uffe Henriksen og fortsætter:
“Med vores nye ledelse på plads og de initiativer vi har sat i søen inden for digital aktivering, koncept- og indholdsudvikling, er MEC Access godt rustet til at give vores kunder det bedste som oplevelsesmarkedsføring og brand engagement kan byde på. I et marked hvor forbrugernes opmærksomhed er knap, er evnen til at engagere og inspirere en hjørnesten i marketingdisciplinen.”