Bureauløs A-kasse vælger nyt bureau

Peter Engholm
25@mail.dk

A-kassens bureau gik konkurs. Derefter lavede Dreyer+Kvetny en kampagne. Så afholdt man en bureaukonkurrence – der nu er vundet af Dreyer+Kvetny.

Det begyndte med efterlønnen. Dreyer+Kvetny fik i vinter til opgave at stå for Danske Sundhedsorganisationers A-kasses (DSA) kampagne om efterløn – en kampagne, der skulle få sygeplejersker, fysioterapeuter og bioanalytikere til at tage stilling til, om de skulle vælge efterlønnen til eller fra.

Oven på kampagnen – der havde den prisbelønnede satire-duo fra DR2, Normalerweize, i front – afholdt DSA en bureaukonkurrence, og resultatet blev en formalisering af samarbejdet med Dreyer+Kvetny. Bureauet har i forvejen arbejdet for en lang række faglige organisationer og øvrige interesseorganisationer – eksempelvis HK, FTF, CAU og GL.

DSA havde tidligere samarbejdet med Reklamebureauet Os, der imidlertid drejede nøglen om i efteråret, da nye ejere – efter Par No 1-konkursen – valgte at lade bureauet sejle på grund.

Ambitionen hos DSA er gøre A-kassens kommunikation med medlemmerne 100 pct. digital. Det stiller nye krav til hjemmeside, digitale nyhedsbreve, brugen af social media, udviklingen af apps, mobile platforme m.m.

Peter Kvetny, partner i Dreyer+Kvetny, siger om det nye samarbejde:

“Når kommunikation flytter fra print til online, er der ikke blot tale om et nyt medie, men om en helt anden type kommunikation. Dreyer+Kvetny har derfor de sidste år valgt at opruste på kompetencer inden for digitale medier samt en enhed på filmproduktion. Og hvad angår DSAs budskaber – og i øvrigt uden ét ondt ord om klassisk produkt-reklame – er kommunikation for organisationer med noget på hjertet meget inspirerende at arbejde med. Den slags kampagner får det bedste op i de kreative kræfter på bureauet.”

Hos DSA siger afdelingschef Charlotte Østergaard Aakerlund i en pressemeddelelse:

“Vi vurderede, at Dreyer+Kvetny er de bedste til at udfordre os på den fremtidige kommunikation. Bureauet repræsenterer en god blanding af kreativitet og driftsikkerhed. Vi foretrækker en længere relation, hvor bureauet for alvor har mulighed for at lære os at kende.”