Mediabrands-bureauet MediaPrint har pr. 1 marts ansat Torben Rønler som ny kommerciel direktør.
Han kommer fra en post som marketingdirektør for Peugeot i Danmark og Sverige gennem de seneste fire år.
Men Torben Rønlers cv har først og fremmest bureau skrevet med store bogstaver. Det gælder bl.a. godt 10 år som kontaktdirektør på Euro RSCG samt bureauejer i flere forskellige opsætninger.
Og nu altså tilbage på bureausiden, i form af MediaPrint, der specialiserer sig i rådgivning af kunder om bl.a. retaildesign og grafisk produktion.
”Jeg glæder mig til at bidrage til, at MediaPrint fortsat kan hjælpe sine kunder til en snusfornuftig printproduktion og lagerstyring af tryksagerne,” siger Torben Rønler.
Den nye kommercielle direktør erkender, at ordet ”digital” er på alles læber i disse tider.
”Print er ikke en voksende platform, men materiale på papir spiller stadig en ganske afgørende rolle for virksomheders bestræbelser på at tiltrække kunder til butikker og andre salgssteder. Tilbudsavisen er bestemt ikke udspillet, hverken i detailhandlen eller i mange andre brancher,” siger Torben Rønler og uddyber:
”Dertil kommer, at MediaPrint er andet end papir, vi har f.eks. en hastigt voksende afdeling i Aarhus, som er superdygtige til butiksindretning- og design.”
Før årene med Peugeot har Torben Rønler haft en længere fortid på både bureau- og annoncørsiden, herunder en lang årrække på det daværende reklamebureau Euro RSCG.
Mediabrands-gruppen tæller endvidere bureauerne IUM, BPN, Marvelous og Orion Denmark.