Bureaupartner vil nu alene fokusere på nyt ungdomsmedie

Peter Engholm
25@mail.dk

Frenzy er et nyt medie, målrettet og skabt i samarbejde med Generation Z. Partnerne i det kreative bureau Wonderland står bag. Og den ene vil nu fokusere alene på mediet.

I 2005 lancerede Sophie Hardinger og Simon Nygaard kunstmagasinet Wonderland. Initiativet udviklede sig hurtigt til også at indebære kunstgalleriet WAS (Wonderland Art Space), og siden 2011 har Wonderland primært fungeret som kreativt bureau.

Nu har Sophie Hardinger trukket sig fra den daglige drift i Wonderland for at fokusere 100 pct. på Frenzy, der omtales som ’Danmarks nye medie og powerhouse for ungdomskultur’.

Sophie Hardinger er stadig partner i Wonderland, ligesom Simon Nygaard også er partner i Frenzy – og målet med Frenzy er både enkelt og ambitiøst: At skabe Danmarks største ungdomsmedie.

Frenzy er ikke blot fans af nutidens popkultur, men medskabere af den. Det er til og fra unge, hvilket afspejles af Team Frenzy: Frenzys hold af unge bloggere, instagrammere, youtubere og andre influencers fra målgruppen.

”Frenzy er dét medie, vi synes Danmark har manglet. Hvor unge selv skriver, vlogger og i det hele taget formidler den kultur, de er medskabere af. Samtidig er de kritiske og kvalitetsbevidste og navigerer ubesværet i hele det digitale mediebillede,” siger Sophie Hardinger.

Frenzy blev lanceret som online magasin for et lille år siden og leverer daglige nyheder og inspiration om musik, mode og livsstil. Næste skridt er lanceringen af videoplatformen Frenzy tv med et udvalg af egne videoproduktioner og ligeledes kuratere andres indhold om musik, mode, livsstil og comedy.

Derudover er første printudgave af Frenzy Magazine lige udkommet. Magasinet bruges aktivt til at markedsføre og opbygge brandet omkring Frenzy – senest ved en releasefest på Generator Hostel i København.