Community-bureauet, Very, har fået ny administrerende direktør. Den nye direktør er Morten Kristensen, der kom til bureauet for et år siden efter i en årrække at have ledet mediabureauet PHD.
Han overtager posten fra bureauets stifter og hovedejer, Thomas Bjerg, som dog på ingen måde forlader bureauet. Men han vil fremover koncentrere sig om kunder og udvikling af bureauets profil og produkter.
Ud over de to er Louise Brandt også partner og de tre til sammen udgør bureauets direktion.
Morten Kristensen taler om, at direktør-skiftet er en konfirmering af noget, der allerede fungerede i praksis.
“At være adm. dir. i et bureau, hvor stifteren og ejeren sidder lige ved siden af i det daglige indebærer, at der skal være styr på rollefordelingen. Men det er der. Vi arbejder allerede på den måde, så på den led er det ikke den store nyhed,” siger Morten Kristensen og fortsætter:
“At vi skulle hertil lå i kortene, da jeg blev ansat, men det har været rigtig godt at have haft god tid til at indarbejde rollefordelingen og samtidig har jeg fået lejlighed til at sætte mig ordentlig ind i forretningen.”
Very er vokset markant i de senere år, – ikke kun i Danmark, men i hele Norden. Bureauet har åbnet kontorer i Oslo og i Stockholm, og en række store brands som eksempelvis Nescafé, Kim’s og Stimorol er blevet kunder. Der er nu 32 medarbejdere og det har skabt behov for øget fokus på driften i forhold til starten i 2006.
”Fra at være et mere nichepræget område og et appendix til marketing-mixet, har Community Marketing nu vist sit værd. Antallet af kunder og opgavernes omfang har været konstant stigende i Very, fordi det, vi kan, tilfører værdi og supplerer de eksisterende marketing-værktøjer,” siger Thomas Bjerg og fortsætter:
“Men væksten stiller også større krav til vores organisering og vores arbejdsprocesser. Derfor har vi nu valgt at gennemføre en organisationsændring og at udnævne Morten Kristensen til administrerende direktør.”
Ud over de tre partnere indgår People Group i ejerkredsen med 30 pct.