Den 100 sider store rapport BureauTrends fra Bureaubiz og MyResearch er som sædvanlig et Kinderæg af viden i form af Nøgletalsanalysen, CMO trendanalysen og Bureaudirektør trendanalysen.
I Nøgletalsanalysen ser vi på, hvordan det økonomisk er gået for godt 350 bureauer inden for reklamebureauer, digitale bureauer, PR-bureauer, designbureauer, mediabureauer og eventbureauer.
Inkluderet er bureauernes bruttoavance, resultat før skat, overskudsgrad, antal medarbejdere, lønandel, bruttoavance pr. medarbejder, gns. personaleomkostninger, performance-score samt placering i Holms klassifikation (De Bedste, De Udfordrede, De Generøse og De Effektive).
I CMO trendanalysen kigger vi på, hvordan de godt 120 annoncører disponerer deres marketingbudgetter. Vi afdækker trends i annoncørernes marketingbudget og forbrug, i den måde de organiserer sig og samarbejder med bureauer på.
Desuden afdækker vi i rapporten, hvor Hjaltelin Stahl, OMG, Merkle og Orchestra er sponsorer, annoncørernes største generelle marketingudfordringer og specifikke udfordringer i samarbejdet med deres bureauer.
I Bureaudirektør trendanalysen, hvor godt 100 bureaudirektører deltager, afdækker vi bureauernes økonomiske situation, deres ydelser/kompetencer, brug af freelancere, on-site allokering og udfordringer i samarbejdet med deres kunder.
Endelig har vi lidt spørgsmål omkring Covid-19, og hvad der generelt holder bureaudirektørerne vågne om natten.
2021-rapporten udkommer til september, og kan bestilles allerede nu. Prisen er uændret kr. 4.950,- ekskl. moms for det første eksemplar og kr. 500,- ekskl. moms/styk, for de efterfølgende eksemplarer. Faktura sendes sammen med rapporten.
Du kan bestille rapporten her
https://bureaubiz.dk/bureautrends/
Sponsorer på Bureautrends: