BureauTrends: Tre store analyser om bureaumarkedet

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Bureautrends er 100 sider spækket med information og nøgletal i tre store analyser. Den bliver udarbejdet af Bureaubiz og MyResearch og kan bestilles allerede nu.

Den 100 sider store rapport BureauTrends fra Bureaubiz og MyResearch er som sædvanlig et Kinderæg af viden i form af Nøgletalsanalysen, CMO trendanalysen og Bureaudirektør trendanalysen.

I Nøgletalsanalysen ser vi på, hvordan det økonomisk er gået for godt 350 bureauer inden for reklamebureauer, digitale bureauer, PR-bureauer, designbureauer, mediabureauer og eventbureauer.

Inkluderet er bureauernes bruttoavance, resultat før skat, overskudsgrad, antal medarbejdere, lønandel, bruttoavance pr. medarbejder, gns. personaleomkostninger, performance-score samt placering i Holms klassifikation (De Bedste, De Udfordrede, De Generøse og De Effektive).

I CMO trendanalysen kigger vi på, hvordan de godt 120 annoncører disponerer deres marketingbudgetter. Vi afdækker trends i annoncørernes marketingbudget og forbrug, i den måde de organiserer sig og samarbejder med bureauer på.

Desuden afdækker vi i rapporten, hvor Hjaltelin Stahl, OMG, Merkle og Orchestra er sponsorer, annoncørernes største generelle marketingudfordringer og specifikke udfordringer i samarbejdet med deres bureauer.

I Bureaudirektør trendanalysen, hvor godt 100 bureaudirektører deltager, afdækker vi bureauernes økonomiske situation, deres ydelser/kompetencer, brug af freelancere, on-site allokering og udfordringer i samarbejdet med deres kunder.

Endelig har vi lidt spørgsmål omkring Covid-19, og hvad der generelt holder bureaudirektørerne vågne om natten.

2021-rapporten udkommer til september, og kan bestilles allerede nu. Prisen er uændret kr. 4.950,- ekskl. moms for det første eksemplar og kr. 500,- ekskl. moms/styk, for de efterfølgende eksemplarer. Faktura sendes sammen med rapporten.

Du kan bestille rapporten her

https://bureaubiz.dk/bureautrends/

Sponsorer på Bureautrends: