Fra årsskiftet overtog norske Umoe Restauranter den såkaldt Master Franchise for Burger King i Skandinavien, og i den forbindelse sagde Anne Marie Brady, Umoes VP Marketing & Communications til Bureaubiz:
”Vi vil øge markedsføringen. Der er endnu ikke taget stilling til, hvordan det skal ske – og hvem vores samarbejdspartnere skal være.”
Nu er gruppen nået et skridt videre, idet Burger King EMEA efter en omfattende proces har valgt Starcom som nyt mediabureau.
Sven Hars, marketing og kommunikations direktør for Burger King Skandinavien, bekræfter, at ambitionerne for Burger King er uforandret store og siger om den nye bureaupartner, der afløser IUM:
”Starcom er blevet valgt som en strategisk og kreativ mediepartner og skal hjælpe os med at udvikle brandet og bidrage til vækst.”
Adm. direktør for Starcom i Danmark, Claus Dalgaard, om den ambitiøse kunde:
“Burger King som brand indbyder til at skabe nye medieløsninger, så det ser vi frem til. Umoe har stor frihed til at udvikle aktiviteter inden for de rammer, som Burger King har sat, så teamet i Danmark ser frem til at komme i gang med at udarbejde spændende kreative medieløsninger. Tættere samarbejde på tværs af regionen er en af ambitionerne fra Umoes side, og her vil vi bidrage sammen med vores kolleager i Oslo og Malmø.”
På reklamebureausiden arbejder Burger King i Skandinavien med norske Try og svenske Shout.
Ud over Burger King har Starcom i år også landet Spotify og Reef’n beef.