Camilla Ramby stopper hos TDC

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Marketingdirektøren gennem 4 år stopper, men TDC er endnu ikke klar til at sige noget om, hvad der skal ske i marketingafdelingen.

4 år i spidsen for TDCs marketingafdeling – og med et markant aftryk på selskabets tilgang til bureau-relationer. Men nu bliver TDC et overstået kapitel.

Det er situationen for Camilla Ramby. Hun bekræfter, at hun forlader TDC efter gensidig aftale.

”Jeg er i proces med noget andet uden for koncernen, men mere kan jeg ikke sige på nuværende tidspunkt,” siger Camilla Ramby, som desuden henviser alle spørgsmål om, hvad der skal ske hos TDC, til pressechef Peter Glüsing.

Men her kan man for nærværende ikke blive meget klogere.

”Jeg kan bekræfte, at Camilla Ramby stopper, men på nuværende tidspunkt kan vi ikke udtale os om, hvad der kommer til at ske,” siger Peter Glüsing og fortsætter:

”Vi har været utroligt glade for Camilla, og den store energi, hun har lagt i udviklingen af vores markedsføring.”

Hendes afgang kommer samtidig med, at der sker betydelige ændringer. Camilla Ramby har været i spidsen for en central marketingafdeling, der stod for alle brands, og som også stod for en åben tilgang til bureausamarbejder, hvor man i mange tilfælde insisterede på at kunne købe ind på tværs uden at være afhængig af faste samarbejder.

I efteråret blev organiseringen dog ændret, således at markedsføringen af brands som f.eks. Fullrate blev skilt ud fra den centrale marketingafdeling. Og i dag har man så annonceret en ny strategi, hvor TDC forsvinder som brand på privatmarkedet til fordel for Yousee.