Af Peter Engholm, journalist

Ûber-kategorien ved Cannes, Titanium Lions, har en koncentreret shortliste på 24 cases – heraf en dansk øl-kampagne, der går nye veje.

Så er årets Cannes Lions i gang, også selv om der er halvanden uge til, at festivalpalæet åbner dørene. Shortlisten i Titanium Lions er netop offentliggjort – en komprimeret sag på blot 24 arbejder, og så meget desto flottere er det, at Nord DDB har sit Coors Light-arbejde med.

Titanium-løven vejer lige så meget som andre løver ved verdens største kreativitets-festival, men det er ikke desto mindre den tungeste kategori af den alle, idet den hylder game-changing kreativitet.

Kravet til indsenderne er enkelt, men voldsomt: “Entries will need to break new ground in branded communications with provocative, boundary-busting, envy-inspiring work that marks a new direction for the industry and moves it forward.”

Og dette krav mener juryen, at Nord DDB lever op til med Coors Light.

Øllen udlever sit pay off ”Made to chill”, så den kølende effekt ikke kun kommer øldrikkere til gode, men bygninger og beboere. I stedet for billboards er der lavet særlige chillboards på tagene. Det er ”ads nobody can see, but everybody can feel”.

Bureaubiz bragte i sidste måned en artikel om den nyskabende kampagne, hvor Nord DDB’s creative director Tim Fremmich og senior art director Anders Kure forklarer tilgangen og eksekveringen.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club