TV 2 har siden 2008 været den danske repræsentant for Cannes Lions, og de senere år har TV 2 spyttet yderligere i kassen, så man har kunnet samle den danske delegation på La Gold Plage, blot 800 m fra festivalpalæet.
Dansker-oasen har i år overskriften ’Faglighed, netværk og hygge’, idet TV 2 byder på faglig indsigt og inspiration samt skaber en social ramme for de danske deltagere.
”Vi har skabt et samlingspunkt for den danske delegation på stranden i Cannes gennem hele festivalugen, og det har fungeret så godt, at vi gerne vil gøre det igen i år. Ud over en række arrangementer med masser af faglig indsigt og networking tilbyder vi gratis adgang til strand- og restaurant-faciliteterne, som også kan bruges til at afholde små-møder. Og så holder vi happy hour hver dag fra kl. 17-18, hvor danskerne mødes inden aftenens program,” siger Jacob Fischer-Nielsen, chef for TV 2 Kommercielle Partnerskaber.
Allerede mandag den 20. juni byder TV 2 alle de unge kreative – inkl. årets deltagere i Young Lions-konkurrencen – velkommen til Cannes, og den traditionelle unge-middag er i år fornyet med underholdende indslag for den kreative danske talentmasse.
Alle de danske deltagere inviteres ned på området tirsdag den 21. juni, hvor TV 2 sammen med samarbejdspartneren og brancheforeningen Kreativitet & Kommunikation har arrangeret en aften med livemusik, DJ og lidt godt til ganen.
Onsdag eftermiddag 22. juni deler årets to danske jurymedlemmer, Jakob Stigler fra BeOn og Lars Holme Larsen fra Kilo Design, deres oplevelser og indsigt fra årets indsendte kampagner med de danske deltagere.
Derudover lægger Susanna Fagring, Client Director fra Forsman & Bodenfors vejen forbi for at fortælle om projektet SK-II: Marriage Market Takeover og om bureauets tilgang til kreativitet i en global kontekst.
Torsdag eftermiddag 23. juni samler Jonathan Oliver, Global Chief Creative Officer hos AOL/Microsoft, op på – og kommenterer – de indsendte kampagner med fokus på kreativitet og forretning kombineret med teknologi og videnskab.
TV 2 understreger, at alle er velkomne til at møde op på La Gold Plage til indlæggene. Deltagerne kan følge med på Facebook-siden for den danske delegation, hvor man kan se programmet, nye tiltag og events, få opdateringer m.m.