Carat Aarhus opretter topchef-stilling

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Samtidig omorganiserer bureauet og foretager flere udnævnelser. Baggrunden er en fremtidig fokusering på rådgivning.

Hos Carat i Aarhus har man indtil nu haft en todelt ledelse. Nemlig Gitta Steffensen og Cecilia Jonasson, der har delt ledelsen mellem sig med hver deres afdeling.

Det ændrer man nu og gør sidstnævnte til den formelle leder af Aarhus-afdelingen med titel af executive director.

Cecilia Jonasson startede i Carat i januar 2008. Hun skiftede til Impact i 2011, hvor hun var ansvarlig for deres performance-afdeling, men kom tilbage til Carat i 2014, hvor hun nu, 9 år efter, altså sætter sig i direktørstolen.

Baggrunden for omstruktureringen er, at Carat fremover i langt højere grad vil leve af rådgivning for som bureauet selv skriver i en pressemeddelelse: ”mediabureauernes forretning i disse år er særligt udfordret fordi mange kunder insourcer samtidig med, at mediehusene opruster på rådgivningen om medier.”

Samtidig med udnævnelsen af én chef, omstrukturerer Carat i Aarhus så man går fra at have et client team og et digitalt team til at samle rådgivningen i ét team.

Der udnævnes samtidig tre fagledere, som bureauet kalder faglige stacks. Det er Kathrine Kjeldgaard for social, Thomas Barker for kreativ og Johan Hassing for tech. De skal udvikle de ydelser og services som kunderne efterspørger og samtidig gøre Carat i stand til at rådgive specialiseret om tech, kreative løsninger, social og udviklingen og digitaliseringen af TV.

Samtidig har man udnævnt en ny business director, som er Mads Albers, og en audience director, som er Christian Møller Sloth. De skal sørge for et stærkere fokus på audiences og forretningsmæssig værdi.