Carat og Arla samarbejder om talent-udvikling

FiG

24 talenter skal i den kommende week-end dyste i en konkurrence, der retter sig mod kommunikation, strategi, medier og kreativitet.

48 timer – 24 talenter – 6 hold – 1 vinder. Dét er konceptet i Carat Case Competition, som afholdes for første gang i den kommende weeke-end.

Bag konkurrencen står mediebureauet Carat Aarhus som har samarbejdet med en af sine kunder, Arla om at udarbejde en case inden for kommunikation, medier, strategi og kreativitet, som de 24 talenter skal løse og herefter præsentere for en jury bestående af folk fra Arlas og Carats ledelse.

 Alle deltagere får mulighed for at blive optaget i Carats Talent Pool. Det eneste kriterium er, at man gør sig ekstra bemærket gennem viden, passion eller engagement. Puljen fungerer som et rekrutteringsværktøj både internt i Carat, men også for Arla.

”Vi tror på, at det er gennem nutidens talenter, at vi skaber fremtidens brands. Her får vi muligheden for at spotte de største talenter på landets skoler – både for vores egen, men i særdeleshed også for vores kunders skyld” fortæller Ulrik Petersen, CEO Aegis Media Aarhus. 

Tværfaglighed er et keyword i Carat Case Competition, for det er netop intentionen med konkurrencen, at grupperne bliver inddelt på baggrund af forskellige kompetencer – ligesom det forholder sig i det virkelige liv på bureauerne. Man skal derfor indikere, hvorvidt man er strategen, analytikeren, ordkløveren eller den visuelle connaisseur.

”Medielandskabet og forbrugerne er i konstant udvikling, og som brand kræver det en del at have overblik over alle de nyeste tendenser, og hvad der er ’trendy’ præcist i dag. Nu får vi nogle friske og uspolerede øjne på en udfordring, som måske kræver et nyt mindset, og vi glæder os til at se, hvad de studerende kan trylle frem af løsninger,” siger Susanne Klemp, Senior Manager, Media & Marketing Excellence hos Arla.