Carlsberg afslutter atypisk pitch med valget af ungt bureau

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

I foråret 2018 åbner Carlsberg Brewhouse – et oplevelsescenter, der skal være ”Københavns nye top-attraktion”. 15 bureauer viste interesse, 3 var i finalen – og nu er 1 valgt.

Carlsberg Group lægger ambitiøst fra land; brand- og oplevelsescentret Carlsberg Brewhouse skal være hovedstadens nye top-attraktion, når det åbner om tre år.

Nu har man så fundet bureauet der skal hjælpe med at lægge kommunikations-strategien, og dermed har man afsluttet en ganske anderledes pitch-proces, der startede med, at man på Bureaubiz annoncerede et møde, hvor bureauer kunne høre mere om ”Brewhouse Communication Strategy & Plan 2015-2017”.

”Vi har kørt en åben, men også stram proces frem mod valg af bureau. På baggrund af informationsmødet og 15 expressions of interest inviterede vi 3 bureauer til afgive et bud på udarbejdelsen strategien,” siger Troels Bjørn Thorn, der er Communications Manager i Carlsberg Group.

Og efter finalerunden er Another blev valgt som Carlsberg Brewhouse-bureau.

”Vi vurderede de tre bud minutiøst ud fra bl.a. internationalt udsyn, brandforståelse, kreativ kant, digital first og strategisk mindset. Alle tre bud rummede stor kreativitet, faglig kompetence og særegen profil. Forskellen lå mest i vægtningen af strategi, analyse og aktivering,” siger Troels Bjørn Thorn.

Han tilføjer:

”Med Anothers team får vi den strategiske partner, som fra helikopterperspektiv kan hjælpe os med at lægge slagplanen for kommunikationen frem mod åbningen af Carlsberg Brewhouse.”

Når mål, rammer og retning er sat for kommunikationen, følger en to-årig aktivering af strategien, som kan involvere en række samarbejdspartnere.

Morten Hershøj, adm. direktør hos Another. siger om den nye kunde:

“Carlsberg er en af verdens stærkeste brands – og at være med til  at bygge et nyt ikon for København i form af Carlsberg Brewhouse er mildest talt en drømmeopgave for Another.”