Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: Sponsoraftalen med den engelske fodboldliga giver Carlsberg mulighed for at forbrugerne kan interagere med Carlsbergs brand.

Carlsberg bliver sponsor for den engelske fodboldliga frem til og  med 2016.

Liganavnet fortsætter med at være Barclays Premier League, da det er storbanken, der har rettighederne til dette. Til gengæld bliver Carlsberg officiel øl-sponsor.

”Vi ser det som en meget stor global ting. Men nu skal vi i gang med at finde ud af, hvordan vi skal bruge det i de enkelte lande,” siger Carlsbergs kommunikationschef Jens Bekke til Ritzau Finans ifølge b.dk.

Og i pressemeddelelsen skriver Carlsberg:

“Partnerskabet giver en unik række af rettigheder og muligheder for forbrugerne til at interagere med Carlsbergs brand. Blandt andet gennem brug af Carlsbergs officielle status, logoer og billeder, adgang til kampe og arrangementer. Derudover også indhold på nettet og sociale medier”. (b.dk).

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club