Carlsberg giver (igen) kvajebajer

Zandra Damsgaard
zandra@bureaubiz.dk

VM-feberen har ramt Carlsberg, der lover kvajebajer efter at have begået helligbrøde mod selveste Michael Laudrup. Bryggeriet måtte også til lommerne efter en bommert i efteråret.

Reklamestunt eller brøler? Carlsberg har forud for det kommende VM i fodbold relanceret Michael Laudrups ikoniske spillertrøje fra 1986, om end med 11-tallet på ryggen vendt på hovedet!

Det har fået bryggerigiganten til i et Facebookopslag at love kvajebajer til de første 86, der spotter og fotodokumenterer trøjen ude i landet.

 

”Ligesom alle andres hjerter, banker vores fodboldhjerter lige en gang hurtigere, når vi mindes VM i Mexico i 1986. Forud for VM og træningskampen mod Mexico på lørdag ville vi genoplive ånden fra 1986, men tallet på retrotrøjen vendte forkert, da vi fik trøjerne,” siger pressechef Kasper Elbjørn til Bureaubiz.

Han forsikrer, at den rette version af Laudrup-trøjen er på vej.

I efteråret var Carlsberg ude i en lignende fadæse af nationale dimensioner, da bryggeriets irske afdeling i forbindelse med Danmarks vitale kvalifikationskampe mod Irland fremturede med sin støtte til sidstnævnte.

Det fik DBU til at kræve netop kvajebajer, mens Carlsberg dog fik vendt både omtalen og opmærksomheden til noget positivt. Se herunder.

DBU: Carlsberg skylder kvajebajer