Carlsberg har fundet en ny digital direktør

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Han er fundet hos Coca-Cola, hvor han har siddet højt i det kreative hierarki.

Da Carlsberg i slutningen af sidste år gennemførte en spareplan, kostede det bl.a. to centrale personer i marketing deres job. Det drejede sig om sponsorchefen gennem mange år, Keld Strudahl, samt David Robertson, der var chef for marketing activation.

Men samtidig rummede planen også en offensiv på det digitale og det indebar, at man skulle på jagt efter en ny digital direktør.

Han er fundet nu – og der er tale om et overraskende valg.

For Carlsbergs nye digitale direktør er blevet Jens Jermiin, som ellers har bevæget sig højt på strå hos Coca-Cola, hvor han er creative director for Europa.

Der er ikke givet nogen melding om, hvad der har næret hans ønske om at skifte job.

Ifølge kommunikationsdirektør Jens Bekke skal Jens Jermiin drive og styrke Carlsberg-gruppens kommercielle prioriteter på de digitale medieplatforme.

Det kommer til at ske med reference til gruppens øverste marketingansvarlige, Khalil Younes.