Af FiG

Organisationen har ansat en ny chef for kommercielle partnerskaber for at styrke en content fokuseret strategi.

Sponsorer – eller partnere – kræver mere end eksponering. De vil have indhold og aktiviteter, de kan være med i, og for at styrke denne content-fokuserede udvikling har DBU i 2014 lanceret en ny kommerciel strategi.

Nu følger så en ansættelse. 33–årige Mikkel Grove Lindsted bliver ny chef for kommercielle partnerskaber. Han tiltræder den 1. marts og kommer fra Carlsberg Group, hvor han havde titel af Business Process Manager.

”Det kommercielle marked for sponsorater og partnerskaber gennemgår mange forandringer i disse år, og kravene til udbydere er skærpet. Vi skal hele tiden tilbyde kundevendte løsninger, som tilfører forretningsmæssig værdi, og som kan være indtægtskabende for DBU´s samlede arbejde for fodbolden i Danmark,” siger Katja Moesgaard, der er adm. dir. i DBU A/S. Hun fortsætter:

“Strategien for vores kommercielle partnerskaber er at strukturere vores rettighedsportefølje og etablere samarbejder med flere partnere, hvor vi p.t. har indgået aftaler med Adidas og Carlsberg. Med ansættelsen af Mikkel Grove Lindsted får vi en chef for kommercielle partnerskaber med solid erfaring inden for salg, udvikling og ledelse.”

Mikkel Grove Lindsted har været det meste af sin karriere hos Carlsberg – bl.a. med nogle ophold i Sydøstasien. Omkring 2013/14 blev det til en afstikker til Gruppo Campari i Sydøstasien.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club