I efteråret sagde Stephanie Illgner farvel til et job som marketing og innovations-direktør hos Royal Unibrew.
Nu har hun fået nyt job – og hun bliver i øl-industrien. Hendes nye arbejdsplads hedder nemlig Carlsberg, hvor hun er blevet ansat i en nyoprettet stilling som Global Marketing Director Core Beer i Carlsberg’s Group Commercial afdeling.
Den nyoprettede stilling har bl.a. fokus på at hjælpe med at skabe synergier på tværs af brands og markeder og ligger i forlængelse af Carlsbergs nye strategi, hvor man bl.a. vil øge fokus på kerne-brands og være god til at gribe lokale ideer og bringe dem ud i verden.
“Nogle af mine opgaver bliver at hjælpe de 30 største internationale og lokale ølmærker med at have sunde og målbare “brand fundamentals” på plads, at øje kommerciel effektivitet og best practice deling på tværs af markederne. Men stillingen er ny og jeg har derfor muligheden at være med til at definere og forme mine opgaver,” siger Stephanie Illgner.
Da det er en nyoprettet stilling, får hun også mulighed for selv at opbygge en afdeling. Her skal hun kigge på, hvad hun kan trække på af eksisterende ressourcer, og hvor der er brug for at rekruttere eksternt.
Stephanie Illgner kommer til at referere til Mikkel Pilemand, der ud over at være chef for selve for Carlsberg-brandet også er Vice President, Core Beer, Global.
“Jeg glæder mig til at kunne sætte mine erfaringer fra bryggeribranchen i spil og kombinere dem med mine internationale erfaringer. Jeg er sikker på, at mine år som marketing- og innovationsdirektør i Royal Unibrew, hvor jeg fokuserede på en indsigtsdrevet og langsigtet marketingtilgang, vil være et godt fundament for mine opgaver hos Carlsberg,” siger Stephanie Illgner.