Carlsberg ser ud til igen at satse meget på fodbold efter, at der i en periode har været tvivl om bryggeriets involvering i sporten. Tvivlen opstod i kølvandet på nogle tabte sponsorater og udmeldinger om, at man ville satse på at tiltrække flere kvindelige kunder.
Men nu gør Jyllands-Posten status over nyligt indgåede sponsorater og fortæller samtidig om, at et nyt er på vej.
I januar blev Carlsberg sponsor for Premier League og tidligere på måneden kom det frem, at de også blev sponsor for den kinesiske fodboldliga.
Nu er Carlsberg ifølge Jyllands-Posten meget tæt på at indgå en aftale med det europæiske fodboldforbund, UEFA, om det kommende EM i Frankrig i 2016.
Ifølge Jyllands-Posten er aftalen på 450 mio. kr., og det er en fordobling i forhold til det seneste EM i Ukraine og Polen sidste år, som kostede ca. 225 mio. kr. Carlsberg har dog haft betydelig succes med EM-sponsoratet.
Koncernchef Jørgen Buhl Rasmussen vil ikke bekræfte Jyllands-Postens oplysninger om, at de er på vej med endnu et sponsorat, men tidligere marketingdirektør i Carlsberg, Keld Strudahl, siger, at det er positivt, hvis Carlsberg nu igen satser på fodboldsponsorater, hvor de har været presset af Heineken og Budweiser:
”På trods af kriser er der åbenbart intt loft på de store sponsorater inden for fodbold. Jeg synes, det er dyrt købt af Carlsberg, hvis tallene passer. Til gengæld synes jeg, at det er positivt, at de har ændret strategi og igen vil fokusere helhjertet på fodbold” (Jyllands-Posten Erhverv&Økonomi, forsiden samt p. 4).