Carlsberg på usædvanlig bureau-jagt

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Bryggeriet åbner om to år Carlsberg Brewhouse i København. Man vil skabe ”en attraktion i verdensklasse”, og et bureau skal levere kommunikationsstrategien.

Carlsberg Group er på åben jagt efter bureau til ”Københavns nye topattraktion”.

Så ubeskedent omtaler bryggeriet sit Carlsberg Brewhouse, som i 2017 åbner som brand- og oplevelsescenter. Her vil gæsterne kunne deltage i en oplevelsesrejse i øllets og Carlsbergs univers.

Attraktionen er ny – og det er måden, hvorpå Carlsberg Group vil finde et bureau, også.

Torsdag den 26. februar holder Carlsberg Group informationsmøde om ”Brewhouse Communication Strategy 2015-17”. Her kan interesserede bureauer lytte til briefen for så (senest) 14 dage senere at indsende et proposal.

”Det er en anderledes måde for Carlsberg Group at finde et bureau på. Vi holder en åben proces for at sikre, at vi ikke har overset nogen, og at det ikke bliver Tordenskolds soldater,” siger Communications Manager i Carlsberg Group, Troels Bjørn Thorn.

Opgaven bliver ”åben, men måldrevet” – og bureauerne skal udstikke de store linjer for Carlsberg Brewhouse. Herefter vil Carlsberg Group udvælge en række bureauer, antallet er ikke givet på forhånd, som så dyster på mere udtømmende vis.

Og formålet er så at finde det bureau, som leverer kommunikationsstrategien – og som over de næste to år er med til at etablere Carlsberg Brewhouses profil på både det danske og internationale marked.

Carlsberg Brewhouse åbner i Ny Carlsberg Bryghus og Elefantporten. Bygningernes knap 8.000 m2 fortæller ifølge Carslberg historien om en bryggers evne til at smelte bryggeri, kunst og arkitektur sammen under ét tag.