Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

OMD vandt det i 2005, men nu forberedes en ny konkurrence.

Carlsberg er i øjeblikket i gang med en bureaukonkurrence om det globale kreative budget, og nu viser det sig, at man også har sendt det europæiske mediebudget i spil.

Det fortæller det engelske medie, Campaign, der citerer kilder for, at bryggeriet har kontaktet en række bureauer.

OMD vandt budgettet i 2005 og forventes at byde ind igen.

Budgettet vurderes til 170-200 mio. kr., hvilket dog er mindre end for fire år siden. Her brugte Carlsberg 350-400 mio. kr. – heraf 100-150 mio. i England. I 2008 brugte Carlsberg ikke mere end en fjerdedel på Carlsberg-brandet i England. Til gengæld er der brugt penge på Tuborg med et stærkt link til musik-festivaler.

Desuden er forbruget på online og virale film øget.

Kilde: Campaign

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club