Af Julie Kolbeck julie@kforum.dk
Carlsbergs bestyrelsesformand Flemming Besenbacher.

I år kan Carlsberg fejre sit 170 års jubilæum og har i den anledning allieret sig med Det Nationalhistoriske Museum, Ny Carlsberg Glyptotek og Visit Carlsberg for at give de mange rejsende i Københavns Lufthavn en helt særlig velkomst, som reklamebureauet Yellow står bag.

Fra og med den 30. marts har området omkring bæltebånd 2 i ankomsthallen været omdannet til en visuel gengivelse af Det Nationalhistoriske Museum, Ny Carlsberg Glyptotek og Visit Carlsbergs seværdigheder.

Bagagebånd 2 i Københavns Lufthavn.

Bureauet bag er Yellow.

Udstillingen sætter også fokus på Carlsberg Laboratoriums forskning samt de mange andre projekter, som hvert år modtager fondsmidler fra Carlsbergfondet, Ny Carlsbergfondet og Tuborgfondet.

Udstillingen går under overskriften og hashtaget #itallcomesfrombeer, fordi man tilstræber at vise, hvordan Carlsberg er meget mere end øl og at de mange fonde og forskningsprojekter, som lever af støtte fra Carlsberg, står bag nye initiativer i det danske samfund år efter år.

”Under overskriften ’it all comes from beer’ ønsker vi at vise, at Carlsberg er meget mere end øl,” siger Carlsbergs bestyrelsesformand Flemming Besenbacher og fortsætter:

”Det gør vi ved at give lufthavnens gæster et indblik i vores fantastiske historie og hvad vi samlet bidrager med til samfundet i form af forskning, videnskab og kultur i bred forstand.”

”Carlsberg brygger stadig den dag i dag ‘probably the world’s best beer’, men vi er også vores samfundsansvar bevidst, og vi vil fortsætte med at brygge øl for at skabe en bedre verden i dag og i morgen,” slutter Flemming Besenbacher.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club