Carlsbergs smertensbarn: Kvinderne

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Brancheklip: 20 pct.af koncernens salg går til kvinder, så der er stor gevinst, hvis man kan øge denne andel.

Det er velkendt, at bryggerierne har store problemer med at sælge til kvinder. De er mere til vin, og derfor er det svært at få øl ind på middagsbordene.

Det har man så igennem årene gjort forskellige ting for at ændre på – som f.eks. Carlsbergs Eve og Copenhagen.

Men selvom de mange forsøg ikke er slået igennem, så har Carlsbergs topchef, Jørgen Buhl Rasmussen, ikke mistet troen på at få bedre fat i kvinderne. Det fortæller han den britiske avis The Sun.

“Vi skal blive bedre til at skabe produkter, som appellerer mere til kvinder. Kvinder kan ikke så godt lide den meget bitre smag og at øl kan få en til at føle sig oppustet. Der ligger en stor mulighed for os i at skabe produkter, der tiltaler kvinder,” siger Jørgen Buhl Rasmussen til avisen.

Han er optimistisk og tror på, at Carlsberg kan øge sit salg til kvinder, så det over tid kommer op på 30 pct. Han satser også på, at man om 10 år kan se hyldesektioner i supermarkederne med øl kun til kvinder.

Kilde: Jyllands-Posten