CBB Mobil har Danmarks bedste kundeservice

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Dansk Erhverv og Wilke har for fjerde gang uddelt Kundeservice Award. Carlsberg vandt for andet år i træk en pris.

Da Dansk Industri og Wilke Analyse mandag aften for fjerde gang afholdt Kundeservice Award løb CBB Mobil med to priser.

CBB Mobil vandt prisen for bedste kundeservice og fik også prisen for den bedste digitale kundeservice.

Den nyansatte kundeservicechef Mikkel Feldt fortalte, at man hos CBB Mobil sørger for, at en medarbejder hurtigt kan få adgang til kundens historik, uanset kontaktpunkt. Det giver sammenhæng og en bedre oplevelse for kunderne.

Sidste års vinder af bedste kundeservice, Carlsberg, vandt igen i år en pris. Denne gang fik Carlsberg prisen for bedste telefoniske kundeservice. Til trods for at have udskiftet hele infrastrukturen i løbet af det seneste år, lever de angiveligt stadig op til deres grundprincip: ”Don’t call us, we call you.”

Den samlede vinderliste så således ud:

  • Danmarks bedste kundeservice: CBB Mobil
  • Den bedste telefoniske kundeservice: Carlsberg
  • Den bedste digitale kundeservice: CBB Mobil
  • Årets højdespringer: SE (Syd Energi)
  • Intern Maturity Assessment (kundefokus som en integreret del af organisationen): Dong Energy Privat

Ved prisuddelingen viste Wilke nogle af hovedresultaterne fra deres årlige måling af danskernes holdning til kundeservice:

  • Kunder, der oplever en god kundeservice i 25 % af tilfældene ender med at købe mere end planlagt
  • En dårlig kundeserviceoplevelse har fået 44% af danskerne til at droppe et køb.

Alle resultaterne fra undersøgelsen kan hentes på www.wilke.dk/kundeservice

Fakta om kåringen
Undersøgelse af kvaliteten af kundeservice i 30-45 virksomheders kundeservice, digital og telefonisk. Metoden er en objektiv måling via 2×50 besøg på websites og telefoner. Desuden en intern måling af service modenhed i organisationen via interview med ledelsen.