Rikke Agnete Dam har med seks år på modebladet Costume som chefredaktør et stort indblik i mode- og beautybranchen – og det skal hun bruge, når hun skal lede en af House of Communications fire nye sektorer, som pr-bureauet kalder det.
House of Communication, der solgte aktiemajoriteten til Geemmuyden. Kiese i foråret, lancerer en pan-nordisk sektorinddelt organisation.
Rikke Agnete Dam bliver leder af Fashion & Beauty-området. De andre livstilssektorer er Design & Luxury, Design & Architecture og Showroom.
Adm. direktør og grundlægger af House of Communication, Annette Spanggaard, siger i en pressemeddelelse:
”I takt med at brands må arbejde mere og mere målrettet med at skærpe kommunikationen af sin brand DNA, må deres PR bureau-partner også specialisere sig for at kunne løse denne opgave. I dag opererer man med et nyt begreb i PR-faget, conversation management, der skal medvirke til at finde de virkemidler, der tiltrækker sig mest opmærksomhed hos den ønskede målgruppe. Virkemidlerne skal være så stærke, at de trænger igennem den stadigt voksende budskabsstøj medielandskabet præges af. Det gør specialisering i kommunikation af forskellige produktområder nødvendig. Det har været god latin inden for traditionelle full service kommunikationsbureauer at sektoropdele organisationerne. Livsstils PR er i udgangspunkt en specialiseret PR disciplin. Men med en sektoropdeling, som ledes af eksperter, bliver vi endnu skarpere i vores ydelsesspekter,”
Ansvarlige for de øvrige sektorer bliver Bettina Færgeman, der skal lede Design & Luxury, Pernille Ehlert Florentz, der får ansvaret for Design & Architecture, samt Stine Myrvang, der bliver ansvarlig for den nordiske showroomsektor.
Samtidig er Frederick-Sebastian Krause, tidligere Hill & Knowlton og Omnicom, netop ansat i design & architecture-sektoren.