Chimney Group bruger millioner på opkøb

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Ambitionen er at blive ”verdens bedste Creation Agency” – og denne vej går via et selskab med speciale i interaktive film. Pris omkring 10 mio. kr.

I foråret sagde Nikolai Kronborg farvel til Hello Group og titlen som kommerciel direktør for at blive adm. direktør for postproduction-firmaet Chimney.

Omtrent samtidig gik Chimney ind på lydområdet med to nye lydstudier i København. Nu er tiden kommet til øget video-fokus, og det er Nikolai Kronborg, der præsenterer købet af det svenske selskab, Scandvision, der byder på godt 20 års erfaring med levende billeder og i de senere år skabelse af digitale videoløsninger til de sociale medier.

”Vi ser købet af Scandvision som en vigtig strategisk tilføjelse til vores eksisterende portefølje af film- og lydproduktionsløsninger. Deres kompetencer supplerer vores rigtig godt, og vigtigst af alt får vores kunder stor gavn af Scandvisions ekspertise inden for bl.a. effektiv brug af video på de sociale medier og interaktive videoer,” siger Nikolai Kronborg.

Sælger, Mobile Loyalty i Malmø, angiver den samlede pris for Scandvision til at være ca. 10-12 mio. svenske kroner, svarende til 8,6-10,3 mio. kr. Scandvision har omkring 20 medarbejdere.

Chimneys ambition er ifølge en pressemeddelelse at blive verdens bedste Creation Agency, og det kræver bl.a. at man kan reagere hurtigt.

”Opkøbet kommer til at betyde en forstærkning af vores kompetencesæt, hvilket giver os en agilitet og fleksibilitet i alle faser af vores arbejde – fra idé over produktion til postproduktion. Det kommer også til at betyde, at vi i endnu højere grad kan fungere som en forlænget arm for reklamebureauerne, når de skal have produceret videoer til deres kunder,” siger Nikolai Kronborg.

Chimney Group tæller godt 260 ansatte fordelt over 5 lande.