Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Podvertising: Clara Prior-Knock, der er associate creative director hos Uncle Grey, siger i podcasten, at hun tror på, at kreativitet mere og mere bliver set på som et strategisk værktøj. Og så er der to gode råd til de unge i branchen: Tænk netværk og håndværk.

For et par uger siden fortalte Lise Skovsted Nielsen, der har arbejdet i udlandet i mange år, at det var svært at komme ind i den danske bureaubranche, hvis man ikke har et netværk.

Det bekræfter Clara Prior-Knock, der i dag er associate creative director hos Uncle Grey, og som er uddannet i Miami Ad School i San Francisco og arbejdede i bl.a. New York og London, før hun kom tilbage til Danmark.

”Det handler meget om netværk og hvem du kender. Jeg kom ind på et lille bureau i starten, da jeg kom tilbage, fordi jeg kendte en perifært og kort tid efter kom jeg ind på DDB, fordi der var en, jeg kendte fra Miami Ad School. Netværk er SÅ vigtigt,” siger Clara Prior-Knock i podcasten.

Men netværk gør det ikke alene, så hvis hun skal give et godt råd til de unge, der vil ind i branchen, er det to ting, de skal fokusere på: Netværk og håndværk.

”Sørg for at få en portefolio med et højt niveau af håndværk. I den kan man vise sin personlighed. Og så sagde en af mine gamle lærere, at ens portefolio skal afspejle det arbejde, man gerne vil lave. Du skal altså ikke tage en direct mail, du har lavet, med i din portefolio, hvis du ikke nyder at lave direct mails”.

I podcasten kommer Clara Prior-Knock også ind på, hvor hun tror reklamebranchen er på vej hen.

Bl.a. siger hun, at verden er ved at få øjnene op for, hvad kreativitet rent faktisk kan – også på direktørgangene.

”Jeg tror, vi kommer et sted hen, hvor kreativititet bliver set på som et strategisk værktøj og ikke bare som afdelingen for spøg og skæmt. Allerede nu bliver man taget ind til nogle opgaver tidligere i processen. Før kom reklamefolkene ofte ind, når mediaplanen var lagt.”

Ifølge Clara Prior-Knock kommer der til at blive to former for reklamer: En form for haute couture reklame og en form for high street reklame.

”Jeg tror man kommer til at se en form for automatiseret reklame – en der lægges på formel, men der findes også de reklamer, der bliver bedre til at identificere de muligheder, der kræver virkelige mennesker for at komme op og flyve.”

Hør mere i podcasten.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club