Clear Channel har haft den københavnske metro siden 2002, så der er glæde i outdoor-selskabet over, at det er lykkedes at beholde stationerne.
Kontrakten blev bl.a. genvundet på et bud, hvor der sker en digital opgradering.
Selskabet vil etablere et netværk af HD-skærme på de største metrostationer, herunder Nørreport og Kongens Nytorv, og dermed udbyde, hvad man karakteriserer som Danmarks største digitale transit-netværk.
Helt konkret introducerer man ”Metro Play” til det danske marked. Metro Play udgør 54 stk. 55” og 70” digitale skærme, der kan køre full-motion reklamespot i realtid.
”Københavns Metro er et særligt sted i stilrene og eksklusive omgivelser. Nu bliver det endnu mere spændende, når vi med digitale flader kan tilføre yderligere liv med reklame i bevægelse og åbner op for muligheden for at levere taktiske budskaber,” siger adm. dir. Jens Stener, Clear Channel.
Den københavnske metro danner rammerne for mere end 1 mio. rejser om ugen, og en undersøgelse foretaget af Gallup for Metro Service viser, at 78 % mener, at reklamekampagner tilfører liv til atmosfæren og hele 96% siger, at de gerne ser reklameflader i metroen.
Blandt de rejsende findes oven i købet nogle af de, set fra annoncørens side, mest attraktive målgrupper – højtuddannede og ”millennials”, dvs. unge mellem 15-35 år. De udgør tilsammen mere end 60 % af alle, der tager metroen.